Skip to main content

Kuih Beko Kelantan


Web 1 Biji Telur 1 Cawan Air @ Secukupnya Secubit Garam Sedikit Minyak Masak ( Untuk Sapuan Pada Acuan) Cara Memasak:


Kalau di sini, kuih seumpama ini dipanggil kuih talam. Web bahan resepi kuih koci kelantan asli : Sama dengan tepung boko, cuma tepung boko,.

Web Jom Buat Kuih Beko Kelapa Resepi Asli Dari Kelantan, Garing Di Luar Lembut Di Dalam!


Web kuih beko kelapa parut=====kuih beko asal dari kelantan mudah di buat.cikmi ada sediakan cara yang lengkap dan mudah.k. Kami ada kongsikan untuk anda resepi ini. Dalam kuih beko ini berisi kelapa, kalau korang makan luarnya rangup dan.

Bahan Inci Kacang Hijau :


Kuih ini adalah kuih tradisional yang. Web kuih akok is a traditional cake that’s particularly popular on the east coast, namely in kelantan and terengganu. Web may 29, 2018.

4 Cwn Kelapa Parut 1 Cwn Tepung Pulut 1/2 Cwn Gula 1 Biji Telur 1/2 Sk Garam 3/4 Cwn Air.


Web kali pertama cuba buat kuih beko kelantan guna oven. 1/2 cawan kacang hijau yang direndam selama 4 jam. Dihasilkan dari parutan ubi kayu segar dan dinikmati bersama kepala santan, semamngnya ia sangat.

Web Yang Saya Buat Semalam, Adalah Tepung Boko Ubi Kayu.


Etok salai biasanya dimakan sebagai makanan santai dan merupakan sejenis hidupan. Web kuih atau jajan tradisional dari negeri kelantan.kuih beko kelantan ini diperbuat daripada tepung beras dan kelapa parut.#bekokelantan #kuihtradisional #jaja. Campurkan semua bahan kecuali minyak dan kacau.


Comment Policy: Silahkan tuliskan komentar Anda yang sesuai dengan topik postingan halaman ini. Komentar yang berisi tautan tidak akan ditampilkan sebelum disetujui.
Buka Komentar