Skip to main content

Kuih Peria Katak


Web Terdapat Dua Jenis Peria Katak Yang Boleh Didapati Masa Kini Iaitu Jenis Liar (Wild) Dan Jenis Komersil.


Apa saja yang termasuk tahap finishing dalam membuat kerajinan dengan inspirasi objek budaya tampines. 2 cawan tepung pulut 3/4 cawan santan pekat pewarna hijau garam secukup rasa 1 cawan inti kelapa ada juga versi kuih peria yang. Web peria katak sangat kaya dengan nutrisi seperti kalsium, zat besi, kalium, dan juga vitamin c.

Merawat Darah Tidak Sihat Seperti Darah Bertoksin.


Web nak buat kuih ni tak susah mana. Web peria katak atau nama saintifiknya momordica charantia, sejenis sayuran pahit rasanya tetapi memiliki seribu satu khasiat kepada kesihatan manusia. Caranya ialah dengan mencampurkan jus peria katak dengan sedikit jus.

Web Kuih Peria Juga Dikenali Sebagai Kuih Angkuselamat Datang Ke Channel Kumpul Resepi,Channel Yang Menyediakan Video Masakan Secara Ringkas Tapi Lengkap.hari Ni.


Web ambuyat@ambulong@linut@sagu dan 8 hidangan lauk pauk. Web geli tengok rupa peria katak. Web kuih peria katak :

Peria Katak Liar (Dikatakan Yang Asli) Lazimnya Akan.


Web kuih ni ada inti. Tapi dah macam kuih peria lintah dah ‍♂. Peria katak (hiris halus) • tepung sagu (boleh ganti tepung ubi) • air • air panas mendidih • ikan basung/selar.

2 Cawan Tepung Pulut 3/4 Cawan Santan Pekat Pewarna Hijau Garam Secukup Rasa 1 Cawan Inti Kelapa Kuihperia.


Nak buat kuih ni macam nak buat kuih tepung bungkus juga. Masukkan tepung beras, serbuk cili, sedikit garam sekaligus didalam mangkuk dan kacau. Web kuih peria merupakan sejenis kuih yang dibuat dengan menggunakan tepung pulut dan popular di malaysia.


Comment Policy: Silahkan tuliskan komentar Anda yang sesuai dengan topik postingan halaman ini. Komentar yang berisi tautan tidak akan ditampilkan sebelum disetujui.
Buka Komentar