Skip to main content

Resepi Tepung Pelita Guna Santan Kotak


2 Sudu Kecil Gula Abm Tambah.


3 resepi tepung pelita (mudah. Web daun pandan cara memasak: 4 sudu tepung beras jangan guna cap 5gajah je.

Web Resipi Sedap Dan Mudah Untuk Tepung Pelita.


Bahan untuk lapisan atas (putih); Web meh nak share resepi kuih tepung pelita :) resepi tepung pelita sedap. Web resepi tepung pelita guna santan kotak.

Web Anda Tahu Tak Resepi Tepung Pelita Ini.


Hi resepi ini saya kongsikan dari youtube saya sendiri kasitapau channel. Caranya sama mcm buat lapisan bawah. Web 4 sudu besar tepung beras (ratakan) 4 cawan santan (saya guna 1 1/2 santan pekat + 2 1/2 cawan air) 1 tsp garam (ratakan) kelongsong daun pisang secukupnya atau bekas.

Bila Bancuhan Sudah Tidak Berketul, Buka Api Dan Kacau Lagi Sampai Masak.


6 cawan santan (daripada 2 kotak santan) 2 sudu gula; Web seterusnya, masukkan lapisan hijau yang dicampurkan dengan air pandan ini di dalam bekas acuan atau apa saja bekas yang menjadi pilihan anda untuk membuat tepung. Untuk resepi ini saya akan buat kuih tepung pelita.

Lagi Besar Cawan, Lagi Banyak Hasilnya Nanti.


Web 2 cawan tepung beras; Bancuh biar dapat 4 cawan santan. Web tepung gandum • sudu besar tepung jagung • sudu besar gula • santan dari 1 biji kelapa(saya guna santan kotak (kara) • air daun pandan(5 helai daun pandan + air di.


Comment Policy: Silahkan tuliskan komentar Anda yang sesuai dengan topik postingan halaman ini. Komentar yang berisi tautan tidak akan ditampilkan sebelum disetujui.
Buka Komentar