Skip to main content

Resepi Mee Kari Tanpa Udang


Web Anda Suka Makan Mee Kari?


Web 600 gm udang basah (kopek kulitnya dan bersihkan kulit udang dan blender, ambil airnya) 1 kilo kerang/udang kering. Web udang pun cuma 3 ekor, tapi saiznya agak besar. Cukuplah sorang satu, kalau makan lebih2 nanti takut malam bergaru pulak.

Sedapnya Kalau Dapat Makan Mee Kari Buat Juadah Minum Petang.


3 biji kapur kari daging lembu + ikan rempah (paket kecil) dua kotak kecil kelapa kara sebuah kentang (dipotong menjadi kiub). Web resipi kari udang yang sedap. Lalu beri air jeruk nipis.

Web Kali Ni Kak Long Kongsikan Cara Masak Mee Kari Yang Simple Dan Sedap.


Web mee kari udang dari resepi masakan simple tapi sedap#meekari #meekariudangbahan2 mi kari udangmi dicelurtauge dicelurdaun bawang dihirisbawang gorengbahan ku. Web saya suka kari udang kerana bukan sahaja udang tapi kuahnya juga menjadi sangat sedap dan boleh dicicah dengan roti canai atau roti putih biasa juga. Web 1 batang kayu manis 2 bunga lawang bunga.

Resipi Kari Udang Cara Che Mat.


Web mee kuning 1kg ( basuh dan celurkan) rempah kari 2 senduk kecil cili boh yg dimesin sikit (kalau suka pedas) bawang merah 6 ulas* bawang putih 3 ulas* halia. Saya kongsikan dengan anda resepi mee kari dengan isi ayam dan juga udang yang sedap.cara memasak dan membuat mee kari ayam udang i. By port makan last updated sep 13, 2021.

Biarkan Sekitar 10 Menit Lalu Cuci Kembali Dan Tiriskan.


Kari udang sememangnya lauk kegemaran che. Web selalu buat mee kari ayam. Web kuah pekat berlemak paling sedap dihirup!


Comment Policy: Silahkan tuliskan komentar Anda yang sesuai dengan topik postingan halaman ini. Komentar yang berisi tautan tidak akan ditampilkan sebelum disetujui.
Buka Komentar