Skip to main content

Nasi Komok


Tapi Bagi Mereka Yang Sukar Mendapatkan Rempah Komok.


Nasi komok sangat sedap.#nasikomok #orkidschannelnasi komok thainasi komok resepinasi komok sh. Sebenarnya rempah komok ni ada di jual mungkin di utara, atau di sempadan thailand. Ada juga satu lagi pilihan iaitu kita hidang bersama dengan ayam.

Web Kao = Nasimok = Campur / Mix Everything Togethergai/Kai = Ayam


Nasi dimasak bersama campuran rempah tetapi lebih kepada warna kuning dari campuran kunyit, dan dimasak sekali dengan ayam. Nasi komok ada rempah khasnya yang mudah didapati dekat dengan siam iaitu kelantan. Web bagi yang belum tahu, nasi komok adalah nasi yang dimasak dengan santan dan dibungkus dengan daun pisang.

Hidangan Ini Berasal Dari Daerah Di Selatan Thailand Juga Dikenali Dengan Nama Khao Mok Gai.aroma.


Hidangan ini berasal dari daerah di selatan thailand juga dikenali dengan nama khao mok gai. Web hai assalamualaikum semua yang telah singgah ke channel saya.kalini saya ingin berkongsi satu resepi yang sangat sedap dan mudah iaitu nasi komok/nasi beriy. Web laman utama saji resipi saji resipi nasi komok bangkok…sedap dan mudah.

Web Hidangan Ni Lebih Kurang Sama Konsepnya Dengan Nasi Briyani.


Web we serve the best kept secret family recipe from thailand, nasi komok. Nasi komok atau nama siamnya khao mok gai dan ada jugak. Mungkin ramai yang tidak pernah dengar atau tahu mengenai hidangan nasi komok atau nasi beriani siam.

Resipi Nasi Komok Bangkok…Sedap Dan Mudah.


Web nasi khoumok atau nasi komok adalah makanan daripada thailand. Aroma hidangan ini cukup wangi dan rasa nasi. Web mungkin ramai yang tidak pernah dengar atau tahu mengenai hidangan nasi komok atau nasi beriani siam.


Comment Policy: Silahkan tuliskan komentar Anda yang sesuai dengan topik postingan halaman ini. Komentar yang berisi tautan tidak akan ditampilkan sebelum disetujui.
Buka Komentar