Skip to main content

Cara Masak Pulut Guna Rice Cooker


Tak Payah Rendam Atau Guna Pengukus.


Web cara masak nasi ketanpakai rice cookerbahan:beras ketan 2gelas takar yg buat masak di rice cookersantan 1bksgaram secukupnyacara memasak:cuci beras. Kemudian masukkan kesemua bahan yang bertanda * ke dalam periuk nasi dan tekan tombol untuk memasak. Namun, jangan tak tahu, periuk nasi elektrik ni bukan itu sahaja fungsinya.

1 Sudu Teh Serbuk Kunyit;


Web mudah dan nasi pasti masak sempurna. Web ok siap dah pulut rice cooker ekspres ni. Masukkan 3 cawan air kedalam rice cooker,.

Kenali Tekstur Bahan Untuk Memperkirakan Kematangan Hidangan Saat Dimasak Dalam Rice Cooker.


1 sudu besar minyak masak. Kemudian masukkan kesemua bahan yang bertanda * ke dalam periuk rice cooker dan tekan tombol untuk. Biasanya beras ketan dimasak dengan.

Web Postingan Kali Ini Juga Mengupas Perihal Cara Masak Pulut Ekspres Guna Rice Cooker.


Dah setahun beliau menggunakan cara. Cuci beras pulut hingga bersih dan toskan.untuk buat pulut tanak, beras pulut tak perlu rendam. Web tips gunakan rice cooker yang pertama adalah hindari menggunakan sendok berbahan metal saat mengaduk bahan di dalam panci rice cooker.

Tambah Mudah Lagi Resepi Pulut Ini Hanya Menggunakan.


Web kalau macam tu boleh masak ikut cara siti asrien mohd hassan ini. Cara memasak pulut kuning gunakan rice cooker. Sebab beras ketan teksturnya lebih lengket.


Comment Policy: Silahkan tuliskan komentar Anda yang sesuai dengan topik postingan halaman ini. Komentar yang berisi tautan tidak akan ditampilkan sebelum disetujui.
Buka Komentar