Skip to main content

Resepi Kuih Kaswi Gandum


Web 1 Cawan Gula Merah 1 Cawan Gula Putih 5 Cawan Air 1 Cawan Tepung Ubi 2 Cawan Tepung Gandum 1 Sudu Kecil Air Kapur Kelapa Parut Dan Sedikit Garam ( Gaul Dan.


Web tekstur kuih kaswi ini tak terlalu keras dan masih bergoyang, menandakan kuih kaswi lembut sedang elok sahaja. Web cara buat resipi kuih kaswi sukatan cawan : Web teksturnya yang lembut, lemak manis dan masin lengkap membuatkan kuih ini sungguh sedap.

Web 1)Panaskan Kuali Dan Masukkan 2 Cawan Air.


Beliau mencipta sendiri resepi ini menggunakan tepung. 2)masukkan 1 cawan gula merah dan kacau rata. Kuih kaswi adalah antara kuih yang menjadi kegemaran orang malaysia tanpa mengira kaum ataupun.

Web Resepi Kali Ini Merupakan Resepi Yang Sesuai Bagi Menu Minum Petang.


1 cwn tepung gandum @ 125gram 1 cwn tepung ubi kayu @ 125gram 3/4 cwn gula @ 150gram 1/2 sk garam 1. Jika banyak tepung ubi, kuih kaswi akan menjadi liat dan kurang digemari oleh pemilik resepi. 3)masukkan 3 helai daun pandan dan kacau rata.

Cara Buat Kuih Kaswi Lembut Bergedik.


Larutkan gula pasir dan gula merah dengan 2 cawan air serta sehelai daun pandan sehingga hancur sebati. Nor afidah dari berkongsi ilmu kuih muih & masakan (bikmm) 2. Web kukus selama 45 minit.

Sila Rujuk Bahagian Tips Untuk Penyediaan Kuih Kaswi.


1 cawan gula merah atau gula perang. Proses memasaknya juga sangat mudah dan cepat , kisar dan.


Comment Policy: Silahkan tuliskan komentar Anda yang sesuai dengan topik postingan halaman ini. Komentar yang berisi tautan tidak akan ditampilkan sebelum disetujui.
Buka Komentar