Skip to main content

Cara Buat Kuih Penjaram Sukatan Cawan


1 Cawan Air Pandan (Daun Pandan Dalam 6 Helai) 2 Cawan Air;


Web halo, bertemu lagi kita bersama resepi penjaram kali ni, semoga bermanfaat buat teman2. Web hai video kali ini adalah video kuih resepi kuih seri muka sukatan cawan guna acuan, kuih ini sangat sedap untuk hidang petang,kenduri kawinan dan sebagainya. Web 1 bungkus tepung beras 2 cawan tepung gandum 1 cawan gula putih 100 ml santan air secukupnya minyak untuk menggoreng cara buat kuih penyaram:

Resepi Ini Saya Siapkan Sendiri Semasa Pkp Dan Boleh Digunakan.


Web resepi kuih lapis : Web pertama sekali, gaul tepung gandum dan tepung beras terlebih dahulu. Larutkan gula pasir dan gula merah dengan 2 cawan air.

Kuih Penyaram ( Istilah Orang Sarawak).


Potong daun pandan, blender dengan 1 cawan air. Masak di atas api sebentar untuk menghancurkan gula. Cara masak kuih penyaram sarawak stail.

Web Resepi Kuih Penyaram Sarawak Sukatan Cawan / Sangat Sedap Resipi Kuih Penjaram Guna Sukatan Cawan.


Web cucur jawa/kueh topi/kuih penyaram/ penjaram. Resepi kuih penyaram sukatan cawan. Web cara buat kuih penyaram.

Letak Sehelai Daun Pandan Untuk Aroma.


Web kuih wajik atau wajit ni memang sudah beberapa kali membuatnya, dan baru kali ni puas hati dengan hasilnya. Untuk gula merah, sebelum masukkan dalam adunan perlu masak atas dapur dengan sedikit air sehingga gula larut. Web pertama sekali anda perlu tahu yang cucur jawa ni perlu gunakan tepung yang betul iaitu tepung beras cap gajah 3 atau 5.


Comment Policy: Silahkan tuliskan komentar Anda yang sesuai dengan topik postingan halaman ini. Komentar yang berisi tautan tidak akan ditampilkan sebelum disetujui.
Buka Komentar