Skip to main content

Resepi Sup Ikan Haruan Ala Thai


Memang Sukar Nak Dapat Ikan Haruan.


5 ekor ikan nila (bersihkan) 1,5 liter air bersih; Web kali ini che nom nak masak makanan yang ringkas, tapi cukup sedap iaitu sup ayam ala thai. 1 inci kunyit hidup (dihiris).

1 Ekor Ikan Merah (Lebih Kurang 500 Gram) 6 Ulas Bawang Putih (Dipotong Dadu) 3 Batang Serai (Dihiris) 4 Hirisan Lengkuas.


Web 122 resep sup ikan haruan ala rumahan yang sederhana dan lezat dari komunitas memasak terbesar dunia! A) ikan dipotong dan dibersihkan dengan air asam jawa untuk menghilangkan bau hanyir. Web kali ni aku share cara memasak sup ikan haruan gaissss.video memancing akan menyusul selepas selesai proses mengedit gaissss.

Hari Ini Saya Nak Kongsi Resepi Sup Ikan.


Beza sup ayam ni dengan sup ayam yg biasa tu ialah, sup nya lebih kepada rasa. Web 1 sudu besar serbuk lada hitam 1 liter air garam secukup rasa minyak masak untuk menumis secukupnya cara memasak: Web 1 ekor ikan haruan (dibersih dan dipotong kecil) 1 ulas bawang putih (dihiris) 3 biji bawang merah (dihiris) 1 inci halia (dihiris) 2 cawan air.

Web 15 Resepi Sup Ikan Viral (Cara Mudah Menu Berpantang & Diet Sihat) By Ainaazmi Last Updated Oct 28, 2021.


Panaskan sedikit minyak dan tumis bahan. Tak kiralah di masak singgang ker atau sekadar goreng garing. Kali ini saya membelinya di pasar raya.

Web 8.554 Resep Sup Ikan Ala Rumahan Yang Sederhana Dan Lezat Dari Komunitas Memasak Terbesar Dunia!


Lihat juga cara membuat sop seafood / ikan batam dan masakan sehari. Panaskan minyak, tumis bawang putih, halia, bawang merah, bawang besar, serai dan cili. Web resep sup ikan bahan sup ikan.


Comment Policy: Silahkan tuliskan komentar Anda yang sesuai dengan topik postingan halaman ini. Komentar yang berisi tautan tidak akan ditampilkan sebelum disetujui.
Buka Komentar