Skip to main content

Resepi Sotong Bakar Sambal


Kemudian Blend Halus Bahan Sos Dan Tumis Bahan Sos Dengan Sedikit Minyak Sampai Pecah Minyak.


1/2 kg sotong serbuk kunyit garam halus Sotong (saiz besar) 10 tangkai lada kering 4 ulas bawang kecil 1 biji bawang. Dah siap.resepi sotong sumbat bakar.

Web Hari Ini Saya Nak Kongsi Resepi Sambal Sotong Yang Paling Sedap Dan Simple Je Nak Buat.


Web resepi sotong bakar bersambal yang lazat dan mengancam by afzalina december 7, 2020 assalamualaikum dan sejahtera. Hanya 4 bahan diperlukan untuk buat sambal kicap cair ni. Lebih mudah jika anda ikut resepi yang saya kongsikan ini.

Sedia Untuk Dihidangkan Dengan Sambal Percik.


Sos bakar mestilah ada rasa. Web hari ini db nak kongsikan resipi sambal sotong yang sedap dan rahsia bagaimana sotong lembut dan tidak liat. Web langkah 1 sediakan sambal terlebih dahulu:

Web Resepi Sotong Bakar Bersambal, Paling Senang Tapi Paling Sedap!


Kisar cili kering bersama bawang putih, bawang merah, halia dan serai. Web ini dia sambal kicap cair untuk ikan bakar. 1 onions / 1 biji bawang besar ** 1 stalk lemongrass / 1 batang serai ** 5 cloves garlic / 5 u.

Web Angkat Dan Potong.ikut Citarasa Masing2 Nak Potong Lagu Mana.hihihi.


Web tips untuk hasilkan resepi sambal sotong paling sedap : Tengok gambar pun dah terliur, cuba bayangkan kalau makan. Web terdapat pelbagai jenis resepi sotong bakar yang viral antaranya sotong bakar thai, sotong bakar madu, sotong bakar bersambal, sotong bakar berempah, sotong bakar.


Comment Policy: Silahkan tuliskan komentar Anda yang sesuai dengan topik postingan halaman ini. Komentar yang berisi tautan tidak akan ditampilkan sebelum disetujui.
Buka Komentar