Skip to main content

Ayam Masak Hitam Kismis


Sementara Itu, Proses Pengeringan Kismis Kuning Tidak Demikian.


Santapan sore | resepi ayam masak hitam kismis ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna. Kecilkan api, masak hingga ayam matang. Tata ayam di atasnya, taburi dengan daun bawang dan irisan jahe.

Masukkan Ayam Perap Tadi, Sebatikan Dengan Rempah Tadi, Biarkan Sampai Ayam Kecut Baru Masukkan Sedikit Air.


Resepi daging masak hitam untuk maklumat lanjut resepi. Menyebut ayam hitam, banyak orang indonesia pasti terbayang ayam cemani. 4 kemudian tambahkan air 1/2 cawan dan tutup tudung periuk dan biar sehingga mendidih.

Tuangkan Air Dan Buncis, Aduk Rata.


1.panaskan minyak di dalam kuali dan masukkan kulit kayu manis, cengkih dan buah pelaga serta rempah yang telah dikisar. Web panaskan minyak masak. Web biasanya, kikil diolah sebagai oseng, sate, hingga sop.

Kukus Ayam Dalam Panci Yang Sudah.


Letakkan aluminium foil pada tempat kukusan. Web kelmarin daging hitam campur kismis nampak sangat stok kismis banyak kat umah bila campur kismis ni. Web resepi daging masak hitam yang sangat sedap dan che nom selalu masak daging ni untuk dimakan bersama nasi tomato dan juga nasi minyak.

1 Kg Daging Dipotong Kecil 100Gm Gula Merah Atau Gerek 150Gm Kismis Hitam 30Gm Kerisik Kicap Pekat Secukupnya Garam Secukup Rasa Minyak Untuk Menumis.


Masukkan air asam jawa, gula melaka dan garam. Web lauk ayam enak bersalut rempah ratus yang gerenti menyengat. Web 1 ayam digaulkan dengan serbuk kunyit dan garam sikit dan goreng separuh masak.


Comment Policy: Silahkan tuliskan komentar Anda yang sesuai dengan topik postingan halaman ini. Komentar yang berisi tautan tidak akan ditampilkan sebelum disetujui.
Buka Komentar