Skip to main content

Ketam Cili Kering


Bakar 2 Sudu Belacan Dalam Kuali, Kemudian Tambahkan Pes Cili.


Resepi perkongsian ramai ini dikongsikan oleh azahari. Web 1 ekor ketam bunga bahan a 1/2 biji bawang besar (dihiris) 4 ulas bawang putih(di hiris) 4 biji cili padi (dihiris) 1 sudu makan cili kering(dikisar) sedikit lobak merah dan kubis. Ketam 呂 cili bertelur bahan blend bwg merah 2 biji bwg putih 3 ulas halia 1 inci.

100Gm Cili Kering Blender Bersama Dengan 3 Biji Bawang Besar Dan Satu Labu Bawang Putih ( 8 @ 9 Ulas).


Web gaul ketam yang telah dibersihkan dengan sedikit garam, serbuk kunyit serta serbuk lada hitam. Web 52 resipi yang mudah dan sedap untuk ketam guna cili kering daripada komuniti memasak terbesar di dunia! Web masukkan bahan kisar dan sos cili tadi, tumis hingga terbit minyak, guna api sederhana dan kacau selalu.

Rendang, Laksa, Mi Goreng, Sambal Ikan Bilis Nasi Lemak , Sambal Ikan, Sambal Sotong, Asam Pedas, Sambal Ketam, Masak.


Web tomato cili hijau serbuk kunyit (1/2 sudu kecil) garam (sedikit) cara penyediaan: Apabila bau sudah naik atau pecah minyak, masukkan cili kering yang. Web 2 sb sos cili 4 sb lada kisar serbuk kunyit 1 sb sos tiram 1 biji bwg besar 1 btg serai nanas daun bawang karot cili padi.

Ketam Masak Lemak Cili Api.


Web masukkan cili yg sudah dibasuh tadi ke dalam blender; Web tiktok video from beyla nani (@beylanani): Masukkan cuka, air dan perasakan dengan garam dan gula.

Web Cili Kering Ini Sesuai Untuk Dimasak:


Cara membuat resepi ketam masak cili 1. Lepas mco ni teringin plak nak makan ketam.pergi pasar tgok harga bukan main mahal tapi dah teringin beli la juga.😁. Web resepi ketam masak bercili ini patut anda cuba.


Comment Policy: Silahkan tuliskan komentar Anda yang sesuai dengan topik postingan halaman ini. Komentar yang berisi tautan tidak akan ditampilkan sebelum disetujui.
Buka Komentar