Skip to main content

Sotong Masak Hitam Sabah


Ternyata Enak N Saya Suka.


Web sotong masak hitam🐙 sotong • jeruk nipis • petai • bumbu iris: Web resepi sotong masak hitam sabah. Web cara membuat resepi sotong masak hitam sabah.

Salt And Sugar To Taste.


Panaskan sedikit minyak dan tumiskan campuran bahan kisar dan cili kisar. Web hari ini saya nak kongsi resepi sotong masak hitam. Web 3 ulas bawang merah 1 biji lada hijau 1 biji lada merah 2 ulas bawang putih 1/2 inci halia sedikit air cara memasak:

Fry The Sliced Onions Till Translucent, Then Add The Crushed Fennel Seeds And Black.


Pertama kali tau resep ini diajarin sama kawan yang tinggal di tanjung pinang kepri. Lihat juga cara membuat tumis cumi tinta hitam //. 1 sudu teh asam jawa yang diambil airnya;

Web Kaedah Kisarkan Bahan Tumisan Yang Perlu Dikisar.


500gm sotong dakwat sotong (info rasa: 1) cuci bersih sotong dan buang tulang dan. Jika tidak suka, boleh gantikan dengan sedikit kicap pekat).

Web Langkah 1 Potongkn Sotong Mengikut Size Yg Anda Inginkn.asingkn Dakwat Sotong,Pecahkan Dlm Mangkuk Menggunakn Setengah Cawan Air.


Masukkan bawang besar yang dikisar. Gaulkan rata dan tambah serai yang telah dititik. Kacau rata hingga sotong masak.


Comment Policy: Silahkan tuliskan komentar Anda yang sesuai dengan topik postingan halaman ini. Komentar yang berisi tautan tidak akan ditampilkan sebelum disetujui.
Buka Komentar