Skip to main content

Resepi Sotong Masak Kunyit


Senang Ceritanya, Jika Kita Gunakan Sotong Yang Tak Segar.


Tambahkan babat, usus, dan paru yang sebelumnya. Serbuk lada hitam 1 sudu kecil4. Web 1 camca besar tepung jagung 2 ulas bawang putih, hiris halus 1 biji bawang besar, hiris bulat dan leraikan 1 biji cili merah, hiris 1 biji cili hijau, hiris garam secukup.

Halia 2Cm (Besar Ibu Jari Akak Kau)6.


Web sotong yang segar biasanya bila kita kunyah rasa pejal dan begitu enak. Web 162 resep sotong goreng kunyit ala rumahan yang sederhana dan lezat dari komunitas memasak terbesar dunia! Sotong dipotong, dibasuh dan gaulkan bersama serbuk kunyit.

Lihat Juga Cara Membuat Sotong Goreng Kunyit Dan.


Terdapat pelbagai versi resepi sotong goreng kunyit, ada yang pedas, goreng kering. Web cara membuat soto kuning bogor: Web resepi sotong masak kunyit.

Sotong Masak Asam Kunyit Or Squid Cooked In Tamarind And Turmeric Is A Malaysian Dish Of Squid Cooked With Tamarind, Turmeric,.


Berbeza dengan sotong yang tak segar. Gaulkan sotong dengan semua bahan diatas kecuali sayur dan minyak. Zie tak letak air sebab masa buat ni sotong masih berair.

Kemudian Perah Sedikit Asam Limau Atau Lemon Serta.


Serbuk kunyit 1 sudu kecil3. Bersihkan sotong dan potong mengikut saiz yang anda sukai. Rebus daging dengan daun salam dan jahe hingga matang dan empuk.


Comment Policy: Silahkan tuliskan komentar Anda yang sesuai dengan topik postingan halaman ini. Komentar yang berisi tautan tidak akan ditampilkan sebelum disetujui.
Buka Komentar