Skip to main content

Resepi Nasi Tumis Planta


Web Nasi Goreng Planta Juga Dikenali Sebagai Nasi Goreng Marjerin Atau Nasi Goreng Butter.


Cairkan planta dan masukkan hirisan bawang merah dan bawang putih. Kemudian masukkan beras dan secubit garam. Diikuti dengan rempah nasi arab yang dibancuh dengan sedikit air.

Kemudian Masukkan Hasil Tumisan Tadi Bersama.


Jadi kita variasikan perasa nasi bagi menarik minat mereka. Satu sdb minyak di campur dengan dua sdb plata. Panaskan minyak sapi dan tumis bawang besar, bawang putih, kulit kayu manis, buah pelaga, bunga cengkih, bunga lawang dan serbuk kurma hingga.

Bila Bawang Dah Garing, Masukkan Lobak Merah.


Cairkan planta dan tumis bawang dan bawang putih yang telah dimayang tadi sehingga wangi 4. Masukkan bahan tumis rempah 3 sekawan bersama daun pandan sehingga naik bau. Tumis bunga lawang & kayu.

Web Masukkan Bahan Kisar Dan Kacau Lagi.


Keenakkan nasi goreng planta yang digoreng bersama planta. Web langkah 1 sediakan bahan2 yang diperlukan langkah 2 tumiskan bahan tumisan tadi bersama planta sehingga naik bau. Tumis hingga pecah minyak, kemudian masukkan daging.

Kalau Suka Mentega Boleh Je Tukar.


Tapi, bau dan rasa planta lebih umphhh. ( di nasihatkan masukkan minyak sikit je sebab nanti planta akan jadi minyak jugak) masukkan bahan. Web berikut kak bell senaraikan beberapa koleksi resepi aneka nasi yang simple dan mudah dibuat untuk anda semua cuba.


Comment Policy: Silahkan tuliskan komentar Anda yang sesuai dengan topik postingan halaman ini. Komentar yang berisi tautan tidak akan ditampilkan sebelum disetujui.
Buka Komentar